הבעת אמון

סקר האימון 2013 מגלה כי הציבור הישראלי מביע אמון בתחום האימון בארץ!
(מגזין לשכת המאמנים – דצמבר 2013)

במהלך חודש יולי 2013 ערכה לשכת המאמנים* סקר מקיף ומייצג, בקרב  אוכלוסיית המתאמנים בישראל. מטרת הסקר היתה למפות את שוק האימון בישראל, את מאפייני המתאמנים והתנהגותם, לבחון את העמדות שלהם ושביעות רצונם מתהליך האימון וכן לבדוק את מידת החשיבות של הסדרת המקצוע עבורם.
מחקר מקיף וחשוב זה,  כולל ממצאים מעניינים ומפתיעים, שיכולים לסייע לנו, כמאמנים, להכיר טוב יותר את לקוחותינו ואת תפיסתם את המקצוע, מציע לאילו כיוונים כדאי לנו לפנות ואילו מסרים להדגיש בפנייתנו ללקוחות פוטנציאליים.
במאמר זה מובאות מספר נקודות מתוצאות המחקר. פירוט הממצאים והנגזרות השיוקיות  שלהם למאמנים יוצגו במהלך סדנאת ייחודית מטעם הלשכה.

אחד משבעה יעבור אימון
שיעור האנשים שעברו אימון בישראל מפתיע לטובה, בעיקר מכוון שבתי ספר לאימון בהם הוכשרו  מרבית המאמנים בישראל החלו את פעולתם רק לפני כ- 11-12 שנים בלבד.
14% מכלל האוכלוסיה הבוגרת (אחד מכל שבעה אנשים) עבר תהליך של אימון אישי או עסקי בשלוש השנים האחרונות. 8% עברו אימון אישי ו 6% עברו אימון עסקי. קיימת נכונות להתאמן גם בקרב מי שלא עבר אימון – 7% מהאוכלוסיה הצהירו שהם מתכוונים לעבור אימון בשנה הקרובה.

אמון באימון
האימון, לעומת שיטות טיפול שונות,  מוגדר בדרך כלל כתהליך קצר מועד ותחום בזמן, המתמקד בהעמקת המודעות ולקיחת אחריות של המתאמן, תוך חיזוק יכולותיו להמשך להפיק תוצאות בעצמו. כנראה שהאימון "עשה את העבודה" עבור מרבית המתאמנים, שעברו מספר תהליכי אימון בתקופה של שלוש שנים. 60% מהמתאמנים עברו שני תהליכי אימון ויותר במהלך שלוש השנים האחרונות, 25% מהם עברו 4 תהליכי אימון ויותר.

מטרת האימון
הסיבות העיקריות לפנייה לאימון הן חיפוש אחר העצמה אישית והתמודדות טובה יותר עם לחצים ומתחים. סיבות נוספות הן שיפור ביצועים בעבודה, שיפור ביחסים, או שינוי קריירה.

בחירה במאמן
הסיבות העיקריות לבחירת מאמן הם: המלצות, חיבור עם המאמן ותכונותיו האישיות והמקצועיות. גם גם כאשר בחרו הנשאלים  מתוך מספר תשובות אפשריות, עלה כי להתרשמות האישית ולהמלצות יש חשיבות מכרעת בבחירה במאמן. לאחר מכן נודעת חשיבות למחיר, לניסיון וההתמחות בתחום אותו הם רוצים לקדם.

פגישת היכרות כמדד
חשיבות פגישת ההיכרות והרושם שהמאמן מייצר בה משמעותית ביותר. ברוב המקרים, במידה והפגישה תתנהל בצורה טובה ותתמוך בציפיות שנוצרו כלפי המאמן על ידי הממליצים עליו, קיים סיכוי רב שהמתאמן הפוטנציאלי יבחר במאמן זה.
55% מהמתאמנים בחרו במאמן הראשון אותו פגשו, 25% נפגשו עם שני מאמנים ורק 14% פגשו בשלושה או ארבעה מאמנים לפני שהחליטו עם מי להתאמן.

מאפייני האימון
משך האימון הממוצע הוא כארבעה חודשים ותקופת האימון השכיחה היא כחודשיים וחצי. המחיר הממוצע עבור פגישת אימון אישי עומד על 250 שקל ואילו עבור פגישת אימון עסקי משלמים בממוצע מעט יותר – 291  שקל. מרבית הפגישות אורכות כשעה ואף יותר. הפגישות במסגרת העסקית ארוכות יותר מאשר במסגרת הפרטית.

שביעות הרצון גבוהה
סקאלת שביעות הרצון שנקבעה היא מ- 1 עד 7. הציון הממוצע שהוענק בסקאלת שביעות הרצון מהמאמן הינו 5.8. שביעות הרצון  גבוהה יותר נרשמה בקרב מתאמנים אישיים, בקרב נשים ובקרב בני +30. שביעות הרצון מתהליך האימון עומדת על 5.7 ושביעות הרצון מתוצאות האימון עומדת על 5.5.

המתאמנים ערים לאחריותם להצלחת האימון
הגורמים העיקריים העשויים לפגוע בהצלחת האימון הם מחויבות נמוכה של המתאמן – 47% ורמת הקשר בין המאמן למתאמן – 38%. הרמה המקצועית של המאמן משפיעה בשיעור נמוך יותר – 17%.

אחד מכל שני מתאמנים: האימון מחזיר את עצמו
כמחצית מהמתאמים העריכו שהערך הכספי של האימון היה דומה או גבוה מההשקעה באימון. כ-20%  מקרב גברים ובעלי הכנסה מעל הממוצע ציינו כי ההחזר על ההשקעה הינו גבוה מההשקעה. למתאמנים בתחום של חיפוש עבודה היה קל יותר להעריך את ערכן הכספי של התוצאות.
המסקנה – חיזוק היכולת שלנו כמאמנים להוכיח את הערך הכספי של האימון יסייע לנו רבות בגיוס לקוחות.

המתאמנים מהווים קהל יעד משמעותי לאימון חוזר
55% מהמתאמנים ציינו כי יהיו מעוניינים לעבור תהליך אימון נוסף במהלך השנה הקרובה. נשים ובעלי הכנסה נמוכה הביעו יותר עניין באימון נוסף ונרשמו כמתאמנים שבעי רצון מהתהליך האימון.
74% מהמתאמנים היו בוחרים במאמן שלהם שוב במידה והיו שוקלים לעבור אימון.
בקרב המתכוננים לעבור תהליך אימון נוסף, הנכונות לבחור באותו מאמן אף עולה ל – 83% לעומת 62% מאלו שאינם מתכננים לעבור אימון.  

סיכום:
הסקר מגלה תמונה מעודדת על תחום האימון ועל ההזדמנויות הקיימות עבור מאמנים בתחום זה ומאידך מצביע גם על האתגרים. בימים אלה מתרקמת סדנה מטעם לשכת המאמנים שתכיל בתוכה את התובנות, המסקנות והעצות העולות מתוך תוצאות סקר זה.  

* הסקר בוצע על ידי חברת שילוב מילוורד בראון באמצעות סקר אינטרנטי בקרב 500 לקוחות   
 אשר עברו תהליך אימון בשלוש השנים האחרונות, במדגם ארצי ומייצג של אוכלוסיה זו.

לצפייה במאמר "הבעת אמון" – במגזין לשכת המאמנים דצמבר 2013

שתף עם חבריך

שתף בפייסבוק
שתף בטוויטר
שתף בלינקדאין
שיתוף בפינטרסט